Siunataan toisiamme

Hengellisiä keskusteluja.

Siunataan toisiamme

ViestiKirjoittaja sinetti » 06.09.2019 08:30

Siunataan Toisiamme!

Me tarvitsemme siunausta. Ihanaa jos saa Jumalalta siunauksen, mutta voimme ja meidän pitää siunata myös toisiamme ja erilaisia asioita, olivat ne hyviä tai pahoja. Siunauksella on suurempi voima kuin kirouksella, kirouksen voimaa kuitenkaan väheksymättä. Meidän ei pitäisi kirota koskaan ketään tai mitään, sillä nämä ovat asioita jotka jäävät toimimaan henkimaailmassa, vaikka tekisit sen aivan tahattomasti, tarkoittamatta tai leikillään tai vihapäissä… Ymmärrän että on vaikeaa siunata pahinta vihamiestään, mutta niin pitää tehdä tässä Jumalan maailmassa jos sitä haluaa oikein kulkea. Kun siunaamme, muuttuu ne myös meille siunaukseksi, moninkertaisesti.
- Jumalan siunausta sinulle ystäväni joka luet tätä…”
Jos jokainen ihminen auttaisi yhtä ihmistä ja myös siunaisi tätä, maailma olisi toisenlainen… On siunausta itsellemme kun siunaamme toisiamme. Auttaminen sytyttää elvytyksentulen joka on meille siunaukseksi. Kyse ei ole siitä mitä itse saamme, vaan toisen ihmisen auttamisesta rakkaudella. Autamme parhaamme mukaan, tarjoamme parastamme. Yritetään tehdä maailmasta parempi paikka elää, teoillamme. Elämä on värikäs ja mielenkiintoinen matka, kun uskallamme tarttua siihen, löydämme myös itsemme ja sisimpämme. Olkaamme Jumalan avulla vahvoja auttamaan toisiamme. Meidän pitää osata arvostaa sitä, mitä Jumala on meille antanut. Olemme toistemme arvoisia ja elämästä tulee parempaa kun saamme auttaa toinen toistamme. Teoillamme olemme esimerkkinä muille joten
älkäämme ylvästelkö ja kerskaile teoillamme, vaan teemme ne nöyränä ja pyyteettömästi, se on Jumalan mielen mukaista. Älkää unohtako heikompianne sillä hyvät teot auttavat lähimmäistemme elämää. Voimme yrittää auttaa siinä minkä toinen on menettänyt tai ainakin vähän keventää sitä taakkaa, voima varojemme mukaan. Annamme toivoa hädässä olevalle kun autamme parhaamme mukaan. Viedään hyvää eteenpäin ja pidetään toivoa yllä. Rakkaus ja lähimmäisen auttaminen on asia joka yhdistää meitä ja tulemme suureksi perheeksi auttamalla toisiamme. Yhteistyö auttaa uskomaan elämässä onnistumiseen ja se on suuri voimavara, se on uskomaton siunaus. Ei kuljeta kaukaa hädässä olevan ohi, eikä pysytellä loitolla kun pitää mennä lähelle ja osoittaa rakkautta. Kyvyttömyydestä ei rangaista Jumalan valtakunnassa. Jumalan valtakunnassa yksi on kymmenen veroinen. Jumalalla on riittävästi aikaa ahdistuneelle ihmiselle kunhan vain haluamme Hänen läsnäoloaan. Tässä Jeesuksen rohkaisu ahdistuneelle:

- Tulkaa minun tyköni kaikki työtä tekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon”. (Matt.11).

Katso Jeesuksen kirkkautta. Saat unohtaa oman pimeytesi ja olla turvassa, kätkettynä Jeesuksessa. Saat rauhassa olla kammiossasi Jeesuksen läsnäolossa, ei se tee sinusta parempaa uskovaa vaikka meluaisit uskostasi ulkoisesti, jokainen uskoo tavallaan eikä kaikkia ole tarkoitettu saarnaamaan. On tietenkin hyvä levittää evankeliumia, mutta sitä voi tehdä jokainen tavallaan. :roll:

Kirje roomalaisille 12
1. Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
2. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
3. Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
4. Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
5. niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
6. ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
7. Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
8. jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
9. Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
10. Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
11. Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.
12. Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
13. Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
14. Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
15. Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16. Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
17. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
19. Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
20. Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
21. Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.

Matt. 5:44

Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,

Luuk. 6:27

Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,

1. Piet. 3:9

Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

Tässä minun siunaukseni teille, Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa:

Herran siunaus

Herra siunatkoon teitä ja varjelkoon teitä.
Herra kirkastakoon kasvonsa teille
ja olkoon teille armollinen.
Herra kääntäköön kasvonsa teidän puoleenne
ja antakoon teille rauhan.
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen.

Ja tämän haluan vielä tuoda, niin siunauksesta ja rukouksista, joita osoitamme toisillemme, tehkää se oikealla sydämenasenteella, sillä jos teiltä puuttu siitä se RAKKAUS ja se asenne, että oikeasti tarkoitatte tätä, on sama kun jätätte sen tekemättä, sillä ilman oikeanlaista rakkaudellista sydämenasennetta, se ei ole mitään...
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

Paluu Uskonasiat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron