Kysymyksiä ja vastauksia alue

Hengellisiä keskusteluja.

Kysymyksiä ja vastauksia alue

ViestiKirjoittaja Administrator » 05.05.2019 03:11

täällä voisi kysellä asioista jotka askarruttavat
Avatar
Administrator
Ylläpitäjä
 
Viestit: 79
Liittynyt: 05.05.2019 01:00
Paikkakunta: Kaikkialla

Re: Kysymyksiä ja vastauksia alue

ViestiKirjoittaja sinetti » 05.05.2019 18:20

Herra siunatkoon teitä ja varjelkoon teitä.
Herra kirkastakoon kasvonsa teille ja olkoon
teille armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa
teidän puoleenne ja antakoon teille rauhan.
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Aamen.
(4. Moos.6:24–26)

Olkoon tämä Raamatun Siunaus, Siunauksena tälle uudelle foorumille.

- sinetti
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

Re: Kysymyksiä ja vastauksia alue

ViestiKirjoittaja Administrator » 05.05.2019 18:51

Kiitos.
Siunausta kyllä tarvitaan, että lähtee etenemään tämä foorumi.
:)
Avatar
Administrator
Ylläpitäjä
 
Viestit: 79
Liittynyt: 05.05.2019 01:00
Paikkakunta: Kaikkialla

Re: Kysymyksiä ja vastauksia alue

ViestiKirjoittaja Herätyys » 07.05.2019 22:50

Isän ja pojan (jotka ovat YHTÄ)ja samaa PYHÄÄHENKEÄ, Isällä se suurempi osuus, Nimessä tiedustelisin, mitä ja kenen henkeä se kolmas on josta puhutaan?
Avatar
Herätyys
 
Viestit: 83
Liittynyt: 06.05.2019 02:15

Re: Kysymyksiä ja vastauksia alue

ViestiKirjoittaja sinetti » 08.05.2019 12:03

LUE TÄÄLTÄ LISÄÄ : http://www.liisijokiranta.fi/avaimiaosi ... ssa_18.htm


Pyhä Henki on Raamatun mukaan Kolminaisuuden kolmas persoona, yhtä Isän ja Pojan kanssa. Siksi Jeesus käski kastaa ihmiset Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Pyhä Henki on henki ja kuitenkin persoona. Hän on persoonallinen Henki. Hän ei ole vain henkeä, jota voidaan saada lisää. Hän ei ole vain voimaa, vaikka yksi hänen nimistään Raamatussa on voiman Henki. Hän on persoona, joka Raamatun mukaan opettaa, muistuttaa, todistaa, johdattaa, puhuu, kuulee, julistaa jne. Häntä voidaan yrittää pettää. Häntä voidaan vastustaa. Hänet voidaan saattaa murheelliseksi ja paljon muuta.
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

Re: Kysymyksiä ja vastauksia alue

ViestiKirjoittaja Herätyys » 09.05.2019 01:27

Itse en ole tunnistanut kuin sitä YHTÄ, Isän ja Pojan (jotka ovat YHTÄ) ja samaa, koko kaikkeuden kattavaa PYHÄÄHENKEÄ, Isällä vain se suurempi osuus. Minulla sitä Pojan, Kristuksen Jeesuksen osuutta. En ole löytänyt Raamatustani 38 käänöksestä, mitään muuta PYHÄÄHENKEÄ.
Avatar
Herätyys
 
Viestit: 83
Liittynyt: 06.05.2019 02:15

Re: Kysymyksiä ja vastauksia alue

ViestiKirjoittaja Administrator » 09.05.2019 03:25

Herätyys kirjoitti:Itse en ole tunnistanut kuin sitä YHTÄ, Isän ja Pojan (jotka ovat YHTÄ) ja samaa, koko kaikkeuden kattavaa PYHÄÄHENKEÄ, Isällä vain se suurempi osuus. Minulla sitä Pojan, Kristuksen Jeesuksen osuutta. En ole löytänyt Raamatustani 38 käänöksestä, mitään muuta PYHÄÄHENKEÄ.


Miettisin sellaista että Isä on kaiken lähde, Poika on Sana eli lihaksi tai näkyväksi tullut, ei enää henkimuodossa.
Henki on Isän Jumalan näkymätön olemus, olomuoto, jota emme voi nähdä ja yritämme sitä näkymätöntä jotenkin sanoilla kuvata.
Se olisi olomuodoltaan niinkuin ajatus ja tahto, sitä ei voi nähdä missä se on, mutta se on.

Jos minä ilmoitan sinulle mieleni ja ajatukseni, voin puhua sinulle ne sanoina tai kirjoittaa ne ajatukset, silloin ne tulevat "lihaksi" ääneksi tai kirjaimiksi ja näkyväksi mielen maailmasta tähän maailmaan.
Sinä voit ottaa ne vastaan ja pitää ne, adobtoida omiksesi tai hylätä.
Minä olen silloin lähde ja sanat ovat minun "lihaksi" tullut tahtoni ja ajatukseni.
Niinkuin tässä juuri kirjoittaessa tapahtuu.
Ne olivat aluksi osa minua ja ne lähtivät minusta ja tekee minun ajatuksiani ja mielenmaailmaani tunnetuksi ja ovat sitä mitä minä niiden tahdoin olla.
Mutta kirjoitus ei ole kirjoittaja.
Näet kirjoituksen, mutta et näe kirjoittajaa.
Täällä maailmassa voit nähdä jopa kirjoittajan mutta et ajatuksia tai tahtoa.

Isä on Henki.
Sentähden, kun me otamme Jeesuksen vastaan, me otamme Isän Jumalan vastaan.
Meihin tulee Jeesuksen kautta asumaan Isä sekä Poika koska ovat yhtä.
Jos hylkää toisen näistä hylkää molemmat koska ovat yhtä.

:)
Avatar
Administrator
Ylläpitäjä
 
Viestit: 79
Liittynyt: 05.05.2019 01:00
Paikkakunta: Kaikkialla

Re: Kysymyksiä ja vastauksia alue

ViestiKirjoittaja sinetti » 09.05.2019 06:15

Amen.
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

Mistä ja miten tunnistaa...

ViestiKirjoittaja Herätyys » 13.05.2019 23:58

Kaikille hyväksi Kristuksen Jeesuksen seurakunnan ja seuraajansa.

Niin, Niin, niistä kaikille ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle hyväksi, HEDELMISTÄÄN. Niin,niin, mutta missä niitä löytäsi ja näksi ja voisi ns. "maistaa". koetella / tutkia,että ovat Oikeasti hyviä,niitä kaikille ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle hyväksi olevia. sellaisia "maailmalle valkeudeksi ja maallle suolaksi" / Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, kaikilta osin riittäviä. Joista kaikki voisivat tunnistaa kaikilta osin Raamatun UT, Kristuksen Jeesuksen, ja / opostoiliensa mielen mukaisen "makuisiksi". Eli Opetusten,ohjeiden ja kehoitusten mukaisiksi.

Oletteko näähneet missään sellaista "hedemäpuuta" Oikeasti Kristillistä (Kristuksen Jeesuksen apostolista seurakuntaa) vielä missään? Jos olette voisittekko kertoa missä. Jos ette, oletteko valmiit sellaisia rakentamaan?

Siihen yhteyteen ja yhteistyöhön kun kuitenkin KAIKKI Kristuksen Jeesuksen omat(vanhurskaat jäenensä, ja sellaisiksi haluavatkin) ovat kutsuttuja.

Mitäs sanotte,vastaatte tai kysytte?
Avatar
Herätyys
 
Viestit: 83
Liittynyt: 06.05.2019 02:15


Paluu Uskonasiat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron