Herran läsnäolossa

Tuo täällä esiin sydämesi aarteet.

Re: Herran läsnäolossa

ViestiKirjoittaja sinetti » 12.05.2019 08:25

Siunattua Äitienpäivää! : https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... aivaa.html


Kuva


Siunattua Äitienpäivää, te kaikki Jumalan tyttäret!


Teillä maailman liukkahilla
äiti seuraa lastansa aatoksilla
ja eksyksissä kun harhailemme,
hän huutaa taivasta turvaksemme.
Oi äiti, siunattu on sun virkas!
Se murheen yössä on tähti kirkas
ja lohtu aikojen vaihteluissa
ja itsekkäiss’ elon taisteluissa.
Sun sydämeesi saa liittyä,
sen rakkaudesta saa lämmintä!


Sä, Herra, palkitse äidin vaivat!
Sun taimes hoitoa hältä saivat;
sun suuren lempesi kirkkaudesta
nään säteen äitini katsehesta.
– Sakari Topelius –
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

Re: Herran läsnäolossa

ViestiKirjoittaja sinetti » 14.05.2019 08:42

https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... aseen.html

Kuva

KOOTKAA ITSELLENNE AARTEITA TAIVAASEEN

Rauhaa teille!
Tänään Herran läsnäolossa ja rukouksessa näin noita jo tutuksi tulleita sormuksia, jostain syystä Herra haluaa niiden kautta minulle puhua.
Tänään näin 3 sormusta, jotka kaikki näytettiin erillään. Ne olivat taas niin kauniita.
Mietin, oliko tämä vain minulle, vaiko myös joillekuille muille? Ehkä kolmelle hänen morsiammellen? Oletko sinä vihkiytynyt Kristukseen?
Vaiko kolmesta eritehtävästä saatavia taivaallisia palkkoja, jotka sitten meitä siellä taivaassa odottavat? Olethan sinäkin kuuliainen sille, mitä Herra sinulta odottaa?
Mutta tästä kaikesta minulle nousi tuo Raamatun kohta sydämelleni ja ehkäpä se juuri on se perus viesti tässä asiassa, että ei kerätä maallisia aarteita, jotka ruostuu.

19. Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
20. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
Matt.6.
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

Re: Herran läsnäolossa

ViestiKirjoittaja sinetti » 16.05.2019 09:02

https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... taisi.html

Kuva


SINUN KÄTESI MINUA TALUTTAISI


Totisesti, me olemme kaikki yhtäarvokkaita Jumalan edessä.
Äskettäin eräs harmitteli, kun ei saa todistuksia, joita saisi jakaa. Ei vain Raamatun sanoin, vaan todistuksia, joita Jumala antaa elämään.
Lohdutin häntä, että kaikella on aikansa ja tuo todistus on vielä tuleva, kunhan ja jaksaa uskoa ja odottaa.
Mutta tärkeintä on ymmärtää, ettei väheksy itseään, sillä me itse, olemme Jumalan suuri IHME ja TODISTUS.
Yksikään meistä, ei ole tänne omissa voimissaan syntynyt, vaan me kaikki olemme Jumalan suuri luomisihme.
Hänellä on meille kaikille oma erityinen suunnitelma ja siksi emme saa verrta itseä toisiin. Tehtävät, jotka Jumalalta tulee, on kaikki aivan yhtä arvokkaita. Ne toteutuu meidän kasvun myötä uskossa, joillakin se kestää pitempään ja joidenkin koulutus on nopeampaa, mutta yhtäkaikki, saamme kuitenkin kasvaa loppuun asti.
Jumala tunsi meidät jo ennen syntymäämme, jo äitimme kohdussa. Siksi Psalmi 139, niin kauniisti meitä tästä kaikesta muistuttaa, sen äärellä olen niin usein itkenyt. Se on meille lohdutuksen Sanoja, joihin aika ajoin on hyvä uppoutua, Herran kanssa, Hänen läsnäoloonsa.
Ja todellakin, jokainen uusi päivä Hänen kanssaan on valtavaa ihmettä ja todistusta. Hän saa sen kaiken aikaan armossaan meitä kohtaan.

PSALMIT 139
1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet
minut.
2. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
3. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
4. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
5. Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
6. Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
7. Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
8. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
9. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
10. sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
11. Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
12. niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
13. Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
14. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
15. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
17. Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku!
18. Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. - Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi.
19. Jumala, jospa sinä surmaisit jumalattomat! Ja te murhamiehet, väistykää minusta pois!
20. Sillä he puhuvat sinusta petollisesti ja lausuvat turhaan sinun nimesi - nuo sinun vihollisesi.
21. Herra, enkö minä vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat?
22. Kaikella vihalla minä heitä vihaan, he ovat minun omia vihollisiani.
23. Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
24. Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.


547Joka aamu on armo uus
https://www.youtube.com/watch?v=WuaIskP1mSg

Oscar Ahnfelt 1874


1.
Joka aamu on armo uus,
miksi huolta siis kantaa!
Varjot väistyy ja vajavuus,
Jeesus voimansa antaa.
Kiitos Herran, hän auttaa tiellä,
meidän kanssamme nyt ja aina on,
täällä suo Isän suosion,
rauhan luonansa siellä.

2.
Joka aamu on armo uus,
huolet voimme siis heittää.
Rangaistuksenkaan ankaruus
ei voi armoa peittää.
Herran hoidosta kiittäkäämme,
kun hän taivasta varten kasvattaa,
murheen allakin armahtaa,
hänen turviinsa jäämme.

3.
Kaikki entinen katoaa,
itkun, riemunkin aiheet,
moni arvoitus ratkeaa,
uudet alkavat vaiheet.
Kohta koittaa jo päivä Herran,
se on hänellä yksin tiedossaan.
Siksi kiitosta veisaamaan,
hänen voitto on kerran!
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

Re: Herran läsnäolossa

ViestiKirjoittaja sinetti » 17.05.2019 07:39

https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... -ylle.html

Kuva

JUMALA RAKENSI SILLAN KUILUN YLLE

Shalomia teille.
Viime yönä heräsin aivan pieneksi hetkeksi ja siinä hetkessä näin kuvan:
Näin mieheni pakettiauton keskellä siltaa ja auton alla, keskellä, oli aivan valtava repeämä sillassa ja toiselta reunalta puuttui jo pieni palakin. Silta oli romahtamaisillaan. Auton etupää oli tuon halkeaman toisella puolella ja takapää toisella puolella. Se näytti siltä, että sillan romahtaminen saattoi tapahtua koska tahansa.
Sitten nukahdin ja näin vielä unessakin auton sillalla, mutta nyt silta oli ehjä.
Aamulla kun mieheni teki lähtöä työhön, kerron hänelle yöllisen näkyni ja hän vastasi siihen:
- No nyt en tiedä mitä kautta menen töihin, kun tuollaisella pelottelit. Menin mitä kautta tahansa, on siltoja vastassa?"
Lohdutin häntä, ettei näky varmaankaan tuollaista tarkoittanut ja olihan minun kerrottava, sillä niin monesti hän oli sanonut, että voi noihin uskoa, on näky kerrottava ennen tapahtuvaa ja niin nyt tein:
- Uskon, että näky on vertauskuvallinen, silta on yleensä sovituksensilta, jota pitkin kuljemme tässä hengellisessä elämässä ja tuo autosi edusti näyssä sinun hengellistä ajoneuvoasi, josta näyssä sinut tunnistin. Koen että olet nyt siirtymävaiheessa. Etupääsi on jo siellä uudessa tulevassa, mutta takapää on vielä pahasti siellä menneisyydessä .."
Mieheni itse myös sanoi ääneen, että sitten hänen täytyi olla siirtymävaiheessa. Ja sitä minäkin toivon, kunhan tekee tuon pian, sillä halkeama oli paha. Mieheni lähdettyä, rukoilin vielä asian puolesta, jos tuo kaikki nähty oli Herralta?

Silta yli synkän virran: https://www.youtube.com/watch?v=rzN6Ms0Th8U

.. nyt vierii kyynel.

– Meidän ei pidä tehdä käännynnäisiä, vaan Jumala on se, joka lopulta lahjoittaa uskon, kun ihminen kuulee sanoman Jeesuksesta Kristuksesta.

– Siinä vaiheessa, kun ihminen tekee uskonratkaisun, niin jonkinlainen usko on syntynyt ihmisen sydämessä, jonka hän voi ratkaisullaan toiselle näyttää. Usein se on enemmän sydämessä syntyneen uskon ilmaisua, kun ihminen rukoilee Jeesusta omaan elämäänsä.


"Kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta." (Kirje roomalaisille 3:23)

"Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." (Kirje roomalaisille 6:23)

"Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen." (Kirje roomalaisille 8:6-8)

Synti erottaa kuilun tavoin ihmisen Jumalasta. Ihminen kaipaa kuitenkin tietoisesti tai tietämättään Jumalan rakkautta ja yhteyttä häneen. Jokainen etsii elämälleen tarkoitusta esimerkiksi työstä, ihmissuhteita, rahasta, uskonnoista, aatteista tai moitteettomasta elämästä.

Synnin ongelmaan on vain yksi ratkaisu...
3. Jeesus Kristus on Jumalan ainoa ratkaisu ihmisen syntiin. Hänen kauttaan voit päästä Jumalan yhteyteen, löytää elämääsi tarkoituksen ja Jumalan rakkauden.

"Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun vielä olimme syntisiä." (Kirje roomalaisille 5:8)

"Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi., hänet haudattiin, hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, ja hän ilmestyi Keefakselle ja sitten niille kahdelletoista. Sen jälkeen hän ilmestyi samalla kertaa yli viidellesadalle veljelle..." (1. kirje korinttilaisille 15:3-6)

"Jeesus vastasi: Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." (Johanneksen evankeliumi 14:6)

Jumala rakensi sillan erottavan kuilun yli lähettämällä Jeesuksen Kristuksen kuolemaan ristillä meidän edestämme.
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

Re: Herran läsnäolossa

ViestiKirjoittaja sinetti » 20.05.2019 09:37

https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... eeksi.html

ANTAKAA ANTEEKSI


Kuva


Rauhaa teille Rakkaani.
Viikonloppu oli taas ihmeellinen, ja sain kokea Herran johdatusta ja ohjausta. Sain kokea anteeksiannon riemun.
Menimme mieheni kanssa Touko markkinoille ja siellä, juuri ennen pois lähtöä, tapasimme entisen naapurimme, niiltä nuoruus vuosilta, jolloin maailman ilot vielä maistui.
Hän oli ollut vuosia Oulussa ja nyt oli muuttanut takaisin. Naapureina ollessamme, olimme ensin hyviä ytäviä, mutta sitten ilmaantui synkkiä pilviä elämäämme ja ystävyytemme katkesi. Hänelle ja hänen miehelleen tuli ero. Hän muutti Ouluun ja mies löysi uuden vaimon, eikä mennyt kauaa kun mies kuoli sydänkohtaukseen. Meitä jäi varjostamaan nuo varjot ja nyt kun me tavattiin pitkästä aikaa, elämän koulineina, pyysin häneltä heti anteeksi omaa osuuttani asioissa. En voinut jättää sitä tekemättä ja hän antoi anteeksi.
Hän kysyi voisiko joskus kyläillä meillä jääden vaikka joskus yöksi ja minä suostuin, mutta kerroin siinä sivussa, kuinka elämäni oli rauhoittunut ja olin vahvasti uskossa. Kerroin hänelle myös käyneeni uskonkasteella.
Hän katsoi minuun ja hymyssä suin sanoi:
- " Hienoa!"
Vaihdoimme numeroita, että saisimme tarvittaessa yhteyttä. Ja sitten jatkoimme matkaa omiin suuntiimme. Mieheni sanoi:
- " Olisit ollut huomaamatta häntä, hänestä voi tulla riesa meille."
Vastasin:
- " Minun oli pakko tervehtiä häntä ensin, koin vain että minun täytyi. Sain pyytää anteeksi, vaikka hän ei omiaan pyytänytkään. Tein osuuteni. Ja jos hän tulee kylään, voin kertoa hänelle enemmän uskostani ja kutsua vaikka kokouksiin. Siinä kohdassa hän voi sitten päättää jaksaako olla uskovan ystävä, vai hiljeneekö hänen puhelimensa. Uskon, että tämä oli tarkoitus, että tapasimme. Sain sydämeltäni pois vuosia vaivanneen asian."
Mieheni hyväksyi selitykseni. Ja nyt jään odottamaan, mitä tämä kaikki poikii. Uskon että Jumalalla on tässä sormensa mukana.

https://aktiivikristinusko.fi/mita-raam ... -ihmisille

«Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja kysyi: “Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan?” Jeesus vastasi hänelle: “Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän!”» Matt. 18:21-22.

«Sillä jos te annatte ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, niin myös teidän taivaallinen Isänne antaa teille anteeksi. Mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.» Matt. 6:14-15.

Anteeksiantaminen henkilölle, joka on tehnyt sinulle vääryyttä, olipa kyseessä suhteellisen pieni asian tai sitten itseäsi kohtaan vakavasti vahingollinen toiminta, voi joskus tuntua ylitsepääsemättömältä. Joissakin tapauksissa se on prosessi, joka vie aikaa. Kuitenkin Raamattu on ehdoton siinä, että se on aivan välttämätöntä. Ja siinä ei ole tilaa sellaiselle kuin “entä”, “jos” tai “mutta”. Niin kuin kaikessa muussakin, meidän pitää katsoa Edelläjuoksijaamme, Herraamme ja Mestariimme esikuvanamme.
«Isä, anna heille anteeksi»

Kristus kärsi vääryyttä – valtavaa vääryyttä. Kukaan ei ole kärsinyt enemmän vääryyttä kuin Kristus. Ja viimeisimpiä hänen sanojaan olivat: “Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät.” Onko se helppoa? Ei. Onko se mahdotonta? “Jos voit! Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo”, sanoi Jeesus. (Mark. 9:23)l

Kun sinulla ei ole voimaa siihen, että voisit antaa anteeksi, sinun täytyy löytää se Kristuksessa. “Kaiken minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.” Fil. 4:12-13. Poistaako anteeksianto kokemasi kärsimyksen? Muuttaako se sen, mitä sinulle on tapahtunut päinvastaiseksi? Tarkoittaako se, että henkilön, joka teki sinulle vääryyttä, ei tarvitse ottaa vastuuta toiminnastaan? Ei, mutta sinä pääset vapaaksi vihaisista ja katkerista ajatuksista ja painolastista, mikä ne ovat. Anteeksianto ei koske vain niitä, joille annat anteeksi, vaan myös sinua, niin ettei sinun tarvitse elää sen taakan kanssa.

«Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni, koittaa vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien suojassa. Te lähdette ulos ja hypitte kuin syöttövasikat.» Mal. 4:2.

Se, että annat anteeksi, ei tarkoita, että se, mitä on tehty, muuttuisi hyväksytyksi, eikä se myöskään tarkoita, että kaikki olisi sen jälkeen “kunnossa”. Luottamus ei välttämättä palaudu anteeksiannossa, ja unohtaminen ei myöskään ole pakollista. “Anna anteeksi ja unohda” ei ole Raamatusta. On eri asia olla varovainen ja tietoinen asioista kuin vihata ja kantaa kaunaa.
Jumala on vanhurskas

Toivottavaa olisi, että se, joka on loukannut sinua, katuisi ja sovittaisi tekonsa. Mutta pidä huoli, ettei toipumisesi ole siitä riippuvainen. Sinun tulee antaa anteeksi riippumatta toisen suhtautumisesta. Toisten synnit ovat heidän ja Jumalan välisiä asioita. On oikein ottaa toiminnastaan vastaan seuraukset maalliselta esivallalta ja laista ja eräänä päivänä heidän on seisottava myös Jumalan edessä ja silloin heidän pitää tehdä tili tekemisistään, ja Jumala on ennen muuta vanhurskas. Mutta tuomio ja kosto kuuluvat Jumalalle.

On tärkeää panna merkille, että anteeksianto ei ole tunne; se on valinta. Anteeksiantaminen tarkoittaa, että sinun täytyy mennä polvilleen Jumalan eteen saadaksesi voiman antaa anteeksi. Se tarkoittaa, ettei anna vihamielisten ajatusten vallita sydämessä. Se tarkoittaa sitä, että menee Jumalan luo etsimään apua ja lohdutusta, sen sijaan että eläisi menneisyydessä, vaikka tunteemme haluaisivat muuta. Voiman tähän saamme Pyhästa Hengestä. Jeesuksesta on kirjoitettu: “…hän ei herjannut takaisin. Kärsiessään hän ei uhkaillut vaan jätti asiansa hänen haltuunsa, joka tuomitsee oikein.” 1. Piet. 2:23.

Pysy lähellä Jumalaa, silloin löydät hänen rakkaudestaan kaiken tarvitsemasi.
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

Re: Herran läsnäolossa

ViestiKirjoittaja sinetti » 23.05.2019 11:05

https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... saatu.html

Kuva

KUOLEMA ON NIELTY JA VOITTO SAATU

Sain kysymyksen eilen illalla eräältä uskovalta veljeltäni:

- "Sinulle tulee puhelu" , 11.7.2018
Sinetti, joko tuo puhelu on tullut?

Nuo olivat tuolloin saadut tiedonsanat.
Hyvä muistutus. Mietin, onko se tullut? Itse asiassa on tullut montakin puhelua, joka olisi ehkä voinut olla tuo puhelu? Tiedän, että henkimaailmassa tuo tiedetään ja olen mielestäni reagoinut niihin tarvituilla tavoilla. Ne ovat koskeneet monesti juuri näitä uskon asioita.
Mutta kun muistelin tuonne viimevuoteen, tuohon kesään, eräs puhelu nousee ykkösenä, liittyen tuohon samana aamuna saamani kuvaan, jossa nuori kuusi, kaatui latva minuun/ katsojaan päin.
Kun olen nähnyt näitä puita sukulaisista, olen nähnyt myös juuret, jotka kertovat minulle siitä sukulais suhteesta, jonkun sukulaisen kuolemasta. Tässä niitä ei näytetty.
Olin tyttärelläni kyläilemässä, kun eräs rukous ryhmästä soitti. Hän kertoi, että hänen tyttärensä on vakavasti sairas, hänellä oli syöpä. Hän oli tyttären äiti ja pyysi rukousta tämän puolesta. Tuona syksynä rukoilimme tuon jo aikuisen tyttären puolesta ja yhdessä vaiheessa näytti, että alkaa tapahtumaan muutosta parempaan, mutta se oli väliaikaista.
Tilanne paheni ja tytär joutui saattohoitoon. Eräs rukous ryhmäläinen oli mukana valvomassa noina viimeisinä öinä. Se oli minusta suuri teko ja tuki tuolle äidille. Mutta kaikista tärkeintä oli, että ennen kuolemaansa, tytär oli antanut itsensä Jeesukselle.
Kiitos siitä Jeesus Kristus! Nyt tytär siellä odottaa äitiänsä ja he saavat vielä nähdä toisensa.
Liekkö tämä juuri se puhelu, kun näin jälki käteen tuota mietin? Voisin sanoa - KYLLÄ! Ajan kohta sopisi täydellisesti ja tuo nuori kaatunut kuusipuu, joka ei ollut minulle sukua, koska en nähnyt sen juuria.


15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
15:53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
15:54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu."
15:55 "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
15:56 Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
15:57 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
15:58 Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.
1.Korint.15.


Tänään, herättyäni näin kuvia linnuista, jotka lensivät taivaalla kuin muuttolinnut, en nähnyt mitä lintuja ne olivat, sillä olivat niin korkealla, että näyttivät vain mustilta linnuilta.
Voi kuinka odotankaan tuota, että Jeesus tulee pian hakemaan omansa ja saamme muuttaa hänen kanssaan taivaan kotiin, kuin nuo muuttolinnut. Se niistä nousi minulle mieleen.
Ja sitten näin vielä kuvan jossa ihminen oli aivan kuin rannalla levossa. Näin hänestä vain keskivartalon, joka oli puettu, kuin lomavaatteisiin.
Jatkoin ajatusta tuonne taivaan kotiin pääsystä jossa saamme elää rauhassa ja levossa ja ikiaikaisessa ilossa Herramme, ja toistemme kanssa.
Sitä odotellessa ..

Olkaat Siunatut
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

Re: Herran läsnäolossa

ViestiKirjoittaja sinetti » 24.05.2019 09:35

https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... atkaa.html

Kuva


VELJET, SISKOT VEISATKAA!

Viime keskiviikkona kun heräsin ja olin rukouksessa Herrani kanssa, pyysin Häneltä taas sitä keskiviikko päivän yllätystä, niin kuin aina, kun lähden sinne "työmaalleni", eli kuntotuttavaan työtoimintaan.
Ja niin tapahtui, että Hän antoi tuon yllätyksensä. Keskuuteemme oli joitain aikoja sitten tullut uusi "työntekijä". Olin monasti ajatellut, että täytyisi päästä juttelemaan hänen kanssaan, sillä olin kokenut, että hän on vamasti uskova. Mutta aina työt vei meitä erisuuntiin, enkä päässyt tutustumaan häneen lähemmin.
No, tänä keskiviikko päivänä se sitten tapahtui. Olin siirtymässä päivätoiminta pisteeseen vammaisten ja mielenterveys asiakkaiden luon, kun tämä uusi ihminen tuli viereeni ohjaajan kanssa ja halusi lähteä kanssani tutustumaan tuohon toimintaan.
Olin innoissani, sillä nyt sain lopulta tutustua häneen. Esittelin hänelle päivätoimintaa ja siellä olevaa työtoimintaa, hän kuunteli kiinnostuneena mukana.
Sitten jossain kohtaa, otin varoen esiin uskoni Jeesukseen ja sain kuulla että hänkin uskoo ja ilmeni, että olimme varmaankin olleet myös samoissa kokouksissa.
Iloitsimme, että olimme siskoja keskenämme. Minulla aina alkaa juhla sydämessäni, kun saan uusia siskoja ja veljiä lähelleni. Tämä uusi sisko kysyi, miten tiesin hänen olevan uskova. Kerroin että näin oli käynyt monasti, sillä meistä vain näkyy se Pyhän Hengen aikaan saama Kristus valo ulospäin.
Kerroin myös hänelle näistä rukouksistani keskiviikko aamuisin, että pyydän Jeesukselta, että Hän antaa taas jonkun yllätyksen, ja ennen kuin itse ehdin sanoa mitään, niin tämä siskoni sanoi:
- " Olenko minä nyt sinun keskiviikko yllätyksesi?"
Vastasin:
- " Näin sen näen .. kyllä sinä olet."
Puhuimme myös sinä päivänä asiakkaiden kanssa näistä uskon asioista. Sain taas kiittää Herraa tästä ihanasta yllätyksestä, uudesta siskosta, minulle uudesta, sillä olihan hän ollut jo kauan uskossa. Työpäivän päätteeksi, ystäväni tuli hakemaan minua työmaalta kotiin ja sain kertoa iloiten myös hänelle tästä tämän päivän yllätyksestä ja ystäväni iloitsi kanssani.
Tällä viikolla olen saanut kaksi uutta uskovaa, eli veljen ja siskon. Ja tämä veli, Petuksi häntä kutsumme, on aivan tuore, uudesti syntynyt uskova, uusiluomus. Hänestä sain kuulla jo viikonlopulla, keskellä yötä, viestin muodossa ja silloin yöllä alkoi juhlani hänestä. Rukoilin ja itkin ilosta.
Tiesin että hän oli kirjatunut Pelastussanomaan ja kävin heti sunnuntai aamuna toivottamassa hänet tervetulleeksi keskuuteemme. Näillä sanoilla:

Tervetuloa Petu,
tänne keskuuteemme! Siunaan sinua Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Iloitsin niin kovin kun kuulin tästä viestin yöllä. Rukoilin silloin ja itkin ilosta tästä kaikesta.
Nyt sinä olet veljemme, minunkin veli, Jeesuksessa Kristuksessa ja sinun ihana uskon tiesi ja kasvusi saa alkaa.
Muistan nuo rukous taistelut kun silloin puhelimessa ryhmänä kävimme ja tänään saamme iloita sen kaiken hedelmää,
uutta luomusta sinussa, jonka olet lahjaksi saanut.
Olet minulle jo nyt rakas ja Jeesus rakastaa sinua, vielä minua enenmän, olet hänen silmäteränsä.
Kiitos Jeesus, Sinä Rakkahin!

t. sinetti siskosi <3



Kiitos Jeesus! Ympärilläni oleva perhe kasvaa ja siitä sydämeni riemuitsee! Halleluja!


34. Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
35. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." Joh.13.



354 Veljet, siskot veisatkaa

1. Veljet, siskot veisatkaa / voitonvirttä valtavaa, / kiittäkäämme Karitsaa, / syntiset hän armahtaa.

2. Meidät osti verellään / kuolemasta elämään. / Muuttumatta kestää hän, / suojaa halki elämän.

3. Maailman jo synnistä / puhdisti hän ristillä, / että kuollen synnille / eläisimme hänelle.

4. Pyhän Hengen voimalla / sydämemme vahvista. / Uskolla ja toivolla, / rakkaudella varusta.

5. Emmekö jo kiireesti / Jeesuksen luo lähtisi? / Vain hän on tie oikea, / joka johtaa kotia.

6. Aamen, aamen laulakaa / Jeesukselle kunniaa, / kun hän lauman eksyneen / tahtoo koota taivaaseen.
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

Re: Herran läsnäolossa

ViestiKirjoittaja sinetti » 27.05.2019 08:25

https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... omeen.html

Kuva


No niiin ... VOITTO TULI SUOMEEN!!! 3-1 !!!
Sitä ennen oli minulla mielenkiintoinen hetki, liittyen tuohon peliin. Olin jo käynyt maate, minua nuo pelit ei liioin ole kiinostanut, vaikka kyllä iloitsenkin niiden voitoista. No siellä vuoteen pohjalla mietin näitä uskon asioitani, kun yhtäkkiä keskeytin sen ja aloin kuuntelemaan mitä pelissä tapahtuu?
Kuulin Mertarannan hiljaisen äänen ja aloin hymyilemään ja ajattelin mielessäni:
- " kohta Mertarannan ääni kovenee ja kovenee, ja sitten huutaa; se on MAALI!!!!!
Ja kun tuon sain mietittyä hymyillen mielessäni, kuulin kuinka Mertarannan ääni todella alkoi kovenemaan ja kovenemaan ja kohta kuului oikeasti:
- "SE ON MAALI!!!"
Koin tuon jonkinlaisena etiäisenä ja pomppasin ylös kertomaan sen miehelleni:
- " minä tiesin sen jo hiukan ennemmin, tuon maalin..."
Jäin hetkeksi katsomaan peliä, mutta sitten sanoin:
- " Kyllä ne osaa voittaa ilman minuakin, menen takaisin maate .."
Mieheni hihkui perään:
- " Se on sitten sinun syy jos Suomi häviää!"
Vastasin:
- " Ei ole, sillä Suomi voittaa!"
Taas vuoteellani maatessa aloin kuuntelemaan tuota peliä, rauhallisena hymyillen. Ajattelin:
- " Vielä tulee yksi maali, mutta ei enempää, se jää lopputulokseksi ja Suomi on voittanut".
Ja niin kävi, vielä tuli se yksi maali. Mieheni huuteli että yksi vielä olisi mahdollista saada, mutta minä huusin hänelle että ei tule enempää, lopputulos on tuossa ja Suomi voittaa. Ja niinhän siinä kävi.
Ihmeellinen etiäinen kävi tuon pelin aikana, minulle, jota urheilu ei liioin hetkauta!
Koin, että tämä oli taas sitä Jumalan huumoria, jakaa iloa näinkin!
Kiitos siitä!
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

Re: Herran läsnäolossa

ViestiKirjoittaja sinetti » 10.06.2019 07:18

Kuva


VAELTAKAA HÄNESSÄ, JUURTUNEINA HÄNEEN
https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... aneen.html


Perjantai aamuna, 7.6.2019. näin kuvan ruuvista joka oli hukkumassa hiekkaan:
Ihmiset ovat hukkumassa hienoon hiekkaan kuin tuo ruuvi, jolla ei ollut mitään johon kiinnittyä, juurtua. Heidän ainut pelastus on luja armonkallio, Jeesus Kristus.
Samaisella viikolla sain nähdä myös eräänä aamuna taas tuon sormuksen, jonka kautta Jeesus on minulle paljon ja vahvasti puhunut, Hän on aivan kuin tämän kaiken yhteyden Häneen, minussa, sinetöinyt tuon sormuksen kautta. Olen Hänen omansa.

https://www.brander.name/?p=2260

Kristukseen juurtuneena
Kirjoitettu päiväys4.9.2018 - kirjoittaja Elisa Brander

Menneenä kesänä ei kenenkään tarvinnut palella. Lämpöä riitti. Välillä jopa niin, että voimat eivät enää riittäneet mihinkään muuhun kuin riittävästä nestetasapainosta huolehtimiseen ja varjossa makailemiseen. Kesä tuntui suorastaan paluulta lapsuuteen, jolloin kesät olivat aina lämpimiä ja talvella oli aina lunta. No, aika tietysti kultaa muistot, varmasti mukaan mahtui myös lumettomia talvia ja viileitä kesiä.

Tämän kesän hellelukemilla oli kuitenkin toinenkin puolensa: maa kaipasi kipeästi vettä. Satoiko viime kesänä tämänkin kesän sadekiintiö jo täyteen..Edellisvuoden kesään nähden tämä oli aivan päinvastainen kesä; viime kesänä kaivattiin aurinkoa ja lämpöä, nyt taas vedelle olisi ollut tilausta.

Ikkunastamme näkyvät korkeat männyt ja kuuset eivät juurikaan helteestä kärsineet. Niiden juuret ulottuvat syvälle maanpinnan alapuolelle, joten ne eivät ole niin alttiita säiden vaihtelulle kuin muut kasvit. Juuret eivät vain auta puuta saamaan maasta sen tarvitsemia ravinteita ja vettä, vaan ne auttavat puuta myös pysymään pystyssä rajuissakin myrskyissä.

Raamattu kehottaa meitä juurtumaan Kristukseen.

”Niinkuin te siis olette omaksenne Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa Hänessä, juurtuneina Häneen ja Hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.” Kol. 2:6-7



Niin kuin me jokainen tiedämme, uskonvaelluksemme ei aina ole seesteistä ja rauhallista. Matkan varrella kohtaamme monia koetuksia ja vaivoja, sairauksiakin. Meidän uskomme Jeesukseen Kristukseen ei voi kuitenkaan olla ”sää”olosuhteista riippuvainen. Aina jostakin tuulee tai odottamattomat synkät pilvet nousevat taivaalle. Tai kulman takana vaanii synnin houkutus. Tai tunteemme vievät meitä 100-0; joskus olemme hyvinkin vahvasti uskossa, toisinaan taas mietimme, olemmeko enää uskossa ollenkaan.

Uskomme perusta lepää yksin Jeesuksen sovitustyön varassa, vahvalla armon kalliolla. Kun opettelemme tuntemaan Hänet, joka on pelastanut meidät synnin ja kuoleman vallasta, meidän on huomattavasti helpompi myös turvata Häneen elämämme tiukkoinakin hetkinä. Raamatusta voimme ammentaa viisaita neuvoja ja rohkaisevia opetuksia, jotka auttavat meitä pysymään tiellä. Raamatun sanotaankin olevan meidän jalkaimme lamppu ja valo meidän matkallamme (Ps.119:105). Eikä Raamattu ole mikä tahansa ohjekirja, vaan se on Jumalan sanaa joka vaikuttaa elämäämme sitä lukiessamme. Meidän ei siis tarvitse olla tunteidemme, ulkoisten olosuhteiden tai tapojemme orjia, vaan voimme juurtua yhä syvemmälle Kristukseen.

On meidän onnemme, ettei pelastuksemme lepää meidän tekojemme varassa. Meistä ei olisi itseämme auttamaan. Jos uskomme olisi tunteidemme, tekojemme tai hyvien ”sää”olosuhteiden varassa, olisimme kuin viime kesän kasvit, joiden juuret eivät ulottuneet syvälle maan uumeniin. Mekin kuivuisimme ja kuihtuisimme, kun ensimmäiset hellekaudet tulisivat. Lisäksi kaikenlaiset opintuulet saisivat meitä riepotella, koska emme tietäisi, kenen omia olemme.

Seurakuntana yksi tehtävistämme on tukea kasvua ja juurtumista Kristukseen. Kun kokoonnumme yhteen rukoilemaan, kuulemaan Jumalan sanaa, keskustelemaan; me jokainen rakennumme ja rohkaistumme yhteisestä uskosta. Yksin on huomattavasti helpompi langeta pois uskosta tai jäädä uskossa ”kitukasvuiseksi”. Me tarvitsemme niitä ravinteita, joita saamme hengen yhteydessä toinen toisiltamme. Herra on antanut meille hyvät kasvuolosuhteet, mutta olemmeko me alttiita ottamaan niitä vastaan?


”Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä,
antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan Hänet,
ja että Hän valaisisi teidän sisäiset silmänne näkemään,
millaiseen toivoon Hän on meidät kutsunut,
miten äärettömän rikkaan perintöosan Hän antaa meille pyhien joukossa
ja miten mittaamaton on Hänen voimansa, joka vaikuttaa meissä uskovissa.

Se on sama väkevä voima, jota Hän osoitti herättäessään Kristuksen kuolleista
ja asettaessaan Hänet istumaan oikealle puolelleen taivaassa,
ylemmäksi kaikkia valtoja, voimia ja mahteja, ylemmäksi kaikkia herruuksia,
jotka mainitaan tässä ja tulevassakin maailmassa.
Jumala on alistanut kaiken Hänen valtaansa
ja asettanut Hänet kaiken yläpuolelle seurakuntansa pääksi.
Seurakunta on Kristuksen ruumis ja Hänen täyteytensä,
Hänen, joka kaiken kaikessa täyttää.”
Ef.1:17-23



– Elisa



Tule Jeesus. Sinua odotan.
Pois lähtiessä mökillä, loppu siivousta tehdessä, mieheni lupasi tulla auttamaan tiskissä. Minä pesin ja hän huuhteli. Ei ollut koskaan ennen tätä tehnyt.
Olimme saaneet kymmeniä vuosia sitten anopilta ( pois nukkunut) kaksi mukia joissa oli kissa kuvat. Miehelle sinisellä kuvalla ja minulle punaisella. Olimme vieneet ne lopulta mökki mukeiksi itsellemme. Nyt, mieheni huuhdellessa mukiani, sen korva irtosi. Samassa minulle nousi ajatus että eikö mummu enää tarvitse mukia mökillä? Sanoin sen ääneen. Oliko se enne? En tiedä, mutta se tuntui oudolta tilanteelta. Mieheni hetken hiljaisuuden jälkee tarjosi minulle omaa mukiaan käyttööni. Hymyilin ja sanoin ihana rauha ja ilo sydämessäni etten enää tuota mukia tarvinnut, sen sai heittää roskiin ja mies saisi pitää mukinsa.
En tiedä pitääkö tälle antaa mitään arvoa mutta pidän sydämeni auki sille tulevalle jota tämäkin hetki saattoi ilmoittaa.
Tule Jeesus ja hae pois omasi!
Ylös
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

Re: Herran läsnäolossa

ViestiKirjoittaja sinetti » 11.06.2019 08:11

https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... -alla.html

Kuva


LUPAUKSEN SATEENKAAREN ALLA

Rauhaa teille, te rakkaat.
Täytyi jakaa teille tämä ihmeellisyys. Jonka koen jo alkavan mökillä ollessa.
Luin mökillä pojanpojalle, 5 vuotta, lasten Raamattua, aivan sieltä alusta alkaen ja hän piti kuulemastaan. Eräässä kohdassa kerrottiin siitä sateenkaaresta, jonka Jumala antoi lupaukseksi. Saamme elää Hänen lupauksen sateenkaaren alla, näin lisäsin pojalle.
Seuraavana päivänä poika alkoi piirtää ja katselin siinä ihmeissäni mitä siihen tulee?
Näin ensin sateenkaaren, sitten mummon siihen alle. Samalla alkoi radiosta soimaa laulu jossa laulettiin: "Sateenkaaren alla .."
Sateenkaaren alla : https://www.youtube.com/watch?v=0F6T1lDXG_A

Sitten poika piirsi vielä vierelleni kaksi porkkanaa, toinen oli vielä pieni, mutta toinen oli aivan valtava, ja se hymyili.
Olin innoissani ja samalla selitin hänelle, miten minä ymmärsin tuon kauniin kuvan jota hän piirsi. Nuo porkkanat kuvasti sitä hyvää hedelmää, jota sain jakaa. Kiitos Jeesus.
Kuvaan tuli vielä lisää ja kysyin:
- " mitä nuo ovat, joita nyt tuohon piirsit?"
Hän kertoi, että ne olivat vaarin aseita, joita käytti metsästyksessä. Ihmettelin, mutta eihän mummu käytä aseita. Poika vastasi että ei niin, siksi mummon kädessä olikin suurikauha!
Kiitos taas Jeesus, että saan näitä ihania, Sinulta saamia asioita suurella kauhalla jakaa. Pojan piirros oli profetaalinen.
Kun sitten tulimme mökiltä kotiin, mieheni näytti minulle valvontakameran kuvaa, joka oli aivan ihmeellinen. Jumala haluaa nyt kertoa jotain suurta, suuresta lupauksesta?
Kuvassa oli sateenkaaren pää, joka päättyi meidän rappusillemme.
Ihmeellistä, että se kaikki tallentui kuvaan.
Kiitos Jeesus! Kiitos Jumala! Kiitos, kunnia ja ylitys on Sinulle Suuri! Halleluja!

Sateenkaari liiton merkkinä

”Jumala sanoi vielä: ”Tämä on merkkinä liitosta, jonka minä teen teidän sekä kaikkien maan päällä elävien olentojen kanssa kaikkiin tuleviin sukupolviin asti: minä asetan kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välisestä liitosta. Kun annan pilvien nousta taivaalle ja sateenkaari näkyy pilvissä, muistan liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elä­vien olentojen, kaiken elollisen kanssa: vedet eivät enää koskaan paisu tuhotulvaksi hukuttamaan kaikkea elävää. Kaari näkyy pilvissä, ja kun minä sen näen, muistan ikuisen liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaikkien maan päällä elävien kanssa.” (1. Moos. 9:1–17)

Tapahtuma toistaa Jumalan toimintatapaa: 1) Jumala tekee liiton ihmisten kanssa, 2) Jumala antaa liitosta merkin. Niinpä meillä on Jumalan Nooan kanssa tekemä liitto, jonka merkkinä on sateenkaari. Meillä on Jumalan Abrahamin kanssa tekemä liitto, jonka merkkinä on ympärileikkaus. Meillä on uusi liitto Kristuksessa, jonka merkkinä on kaste. (Kol. 2:11–12)
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

EdellinenSeuraava

Paluu Hengen hedelmiä ja taivaallisia aarteita

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron