Sanoma seurakunnalle

Sanoma seurakunnalle

ViestiKirjoittaja Herätyys » 18.05.2019 00:00

JUKKA ROKAN KIRJASTA NÄKYJEN JA ILMESTYSTEN MAAILMA
SANOMA SEURAKUNNALLE

Sanoma:

Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille! Näin sanoo Hän, Jumalan Poika, jolla on silmät niin kuin tulenliekit ja jonka jalat ovat niin kuin kiiltävät vaski: Oi, Minun kansani! Herätkää ja nähkää, kuinka minun ruumistani särkee. Se on kipeä kauttaaltaan. Kantapäästä kiireeseen asti ei ole tervettä paikkaa, ainoastaan haavoja, mustelmia ja vereksiä lyömiä, joita ei ole puserrettu, ei sidottu eikä öljyllä pehmitetty. Te purette toisianne, te minun verellä ostetut ruumiini jäsenet. Ei ole teissä rakkautta toisiinne, vaan epäillen ja nurjin katsein kyräilette toisianne. Olettepa itsenne vallan eri nimiin rekisteröineet ja niitten mukaan itseänne kutsutte, ettette vain yhtä olisi.

Nekin, joilla on enemmän valoa Sanasta, ovat omaan karsinaansa kätkeytyneet, luullen olevansa se ruumiin "terve kohta", tahi vieläpä ainoa joukko, jolla on oikeus väittää olevansa "ruumis", ja sen vuoksi eivät muka voi pitää yhteyttä muihin. Mutta voi teitä! Ei edes teissä ole rakkautta. - Vihaa ja kateutta! Sekö olisi rakkautta? Vai sekö on rakkautta, että rakastatte vain niitä, jotka kanssanne kokoontuvat? Voi teitä, sillä kun tulette yhteen, on ilonne siinä, että puhutte pahaa veljistänne! Särkynyt ja jaettu on sen vuoksi minun ruumiini. Sitä särkee ja pakottaa, sillä sen jäsenet tuntevat enemmän rakkautta maailmaan kuin toisiinsa. Heillä on enemmän sanoja pahan puhumiseen, kuin neuvon ja lohdun sanoja.

Voi, minun ruumiini! Kuinka oletkaan jaettu lohkoihin ja eri seuroihin! Käsi ja jalka ovat sodassa keskenään. Kun jalka haluaa ottaa askelen uusille alueille Sanassa, ei käsi irrota vanhoista perinnäistavoistaan, vaan pitää kynsin ja hampain vastaan, eikä matka etene. Kirottu olkoon se ksi, joka tekee laiskasti Herran työtä ja pidättää miekkansa verestä! Minun Sanani on kaksiteräinen hengen miekka, joka ei leikkaa ilman verta. - Palvelijani! Älkää saarnatko veretöntä evankeliumia! - Mutta myöskin jalka ilman alttiuden kenkiä olkoon kirottu. Turha on sinun potkia, sillä askeleesi eivät sovi minun askeleihini. Vain alttiuden kenkiin sidotut jalat seisovat minun Sanassani ja saavat kokea sen muuttumattoman voiman.

Voi minun kansani, kuinka ovatkaan silmäsi käyneet likinäköisiksi ja korvasi vaivoin kuuleva: Te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumalan voimaa! Siksi olette heikkoja, eikä teillä ole uskoa, sillä usko tulee minun Sanani kuulemisesta! Jopa selkäsikin on pahasti vääntynyt ja kupeesi ovat paisuneet; on näet monia seurakunnan virkailijoiden ja vanhimpien joukossa, jotka ovat taikka ajattelevat olevansa "suuria", harjoittaen ylivaltaa seurakunnassa, vaikka heidän omat kupeensa eivät koskaan ole olleet "vyötetyt totuudella".

Voi, minun ruumiini, minun ruumiini! Mitä muutakaan sanoisin sinusta! Vatsasi on paisunut ja mielesi on turtunut. Rukous ja paasto on laiminlyöty. Vatsa on monien jumalana, he ovat turmeltuneet mieleltä ja poikenneet totuudesta, kuvitellen jumalisuuden olevan keinon voiton saamiseksi. Voi, minun kansani, etkö näe, kuinka väärässä olet? Aistisikaan eivät ole toiminnassa; koko ruumiisi on vääntynyt. Verenkiertosi on myöskin melkein pysähtynyt, sillä on monia, jotka uskovat "valkoiseen evankeliumiin". Minun vereni, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri, on ainoa lääke sinun kuoleville jäsenillesi. Siksi lyököön sydämesi, sykkiköön se nopeammin minun kuolevan ruumiini rinnassa! Rukoilevat ryhmät, ettekö tiedä, että etuoikeutenne on pitää verenkiertoa toiminnassa koko ruumiissa?

Voi, sydän, miksi olet veltto, miksi olet tullut niin rasvaiseksi kohtuuttomuudesta? Etkö tiedä, että kärsit astmaa? Rukouksen kanavat ovat tukkeutuneet. Avaa sydämesi ja päästä Pyhä Henki sisälle, niin tulet vapautumaan vaivastasi!

Herää, herää minun kansani! Sinulla ei ole rakkautta! Sinulla ei ole sääliä ja tuskaa sieluista. Sinä et jouduta päiväni tuloa, vaan olet laiska ja itsekäs, käyttäen aikasi omaan mukavuuteesi. Mutta sinä tuskin enää huomaat, että yhteytesi päähän on melkein poikki. Et tiedä mitä tehdä tai miten parantaa haavasi. Olet kuin suuri ajos täynnä mätää. Sinä yrität korjata tilaasi järjestämällä kammioita ruumiisi eri osille, mutta silti tautisi vain pahenee. Sinä koetat yhdistää ruumistani, joka on jaettu eri lahkoihin ja ryhmiin, maailman laajuisten järjestöjen kautta, mutta et harjoita mitään paikallista yhteyttä. Ja siksi on niin koska ette tunne hengellistä yhteyttä ettekä Hengen voimaa, mutta koetatte käyttää omaa voimaanne ja viisauttanne. Missä on vanhurskauden varustuksesi ja rakkautesi? Missä on uskon kilpi? Vai käyttekö sotaa lihan käsivarrella? Miksi ette kysy neuvoa Päältä? Miksi yritätte voimattomuudessanne omalla voimallanne? Ettekö huomaa, että saatana on kutonut kaihit silmiinne? Siksi toimintanne on kuin järjettömän, sillä te ette salli Pään toimia.

Herätkää ja ostakaa minulta silmävoidetta, että näkisitte! Pyhä Henki on ainoa oikea lääke tilaanne. Siksi: Heräjä, heräjä, pukeudu voimaasi, Siion; pukeudu juhlapukuusi, minun kansani, sillä totisesti minä tulen pian! Järjestä rivisi viimeiseen taisteluun! Aika on lyhyt! Jumalan tuomio pyyhkäisee yli koko maailman. Oi, minun kansani, minä varoitan sinua! Kiiruhda, ole innokas ja tee parannus! Kadu tomussa ja tuhkassa! Lamppusi on ilman öljyä, olet tyhmä neitsyt! Kuule ylkäsi ääntä ja käänny Hänen tykönsä kiiruusti! Avaa sydämesi ja ota öljyä lamppuusi ja astiaasi ollaksesi arvollinen minun kanssani hääaterialle!

Kiirehtikää! Tulkaa yhteen yksimielisesti veljinä, käsi kädessä! Tunnustakaa syntinne! Itkekää ja tehkää parannus! Etsikää yhteyttä rukouksessa, ja olkaa yhtä Jumalan ja ihmisten edessä. Etsikää minun kasvojani, ja katso, minä en ole kaukana, vaan sangen lähellä, ja minä lupaan vuodattaa Henkeni ja siunata kansaani.

Rakastakaa toisianne! Älkää lyökö ja purko, vaan rakastakaa! Tehkää totinen parannus tomussa ja tuhkassa, ja katso, Minä vuodatan henkeni Teidän yllenne ja vahvistan sanani ihmeillä ja merkeillä, kuten alkuseurakunnankin aikana, sillä Minä olen sama eilen, tänään ja iankaikkisesti!

Valvokaa, valvokaa ja rukoilkaa! Katso, Minä tulen pian! ja Minä pelastan kansani koetuksesta, joka on tuleva yli koko maan.

Totisesti! Minä tulen pian!
Avatar
Herätyys
 
Viestit: 83
Liittynyt: 06.05.2019 02:15

Paluu Muita sivustoja ja linkkejä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron