Jumalalla On Huumoria

Jumalalla On Huumoria

ViestiKirjoittaja sinetti » 10.05.2019 12:27

Kuva


Minun täytyy kertoa tässä eräs tarinani, joka todisti minulle että Jumalalla on myös huumoria. Tämä tapahtui joskus 2009. (noin) :

Huhtikuun puolessa välissä näin taas tavallisen unen sekavuuksineen, mutta koko unen ajan kuulin pienin välein äänen joka sanoi:
- Aprikoosipuuro Jeesus.
Lopulta juuri ennen heräämistäni kysyin ääneltä:
- Mitä? Eihän sellaista Jeesusta ole ja jos on, ei se ole aito, mitä tämä tarkoittaa?
Sitten heräsin. Kerroin unesta iltapäivällä miehellenikin, nauroin ettei se varmaan tarkoittanut mitään vai pyysikö Jeesus minut syömään aprikoosipuuroa? Viikolla uni aina silloin tällöin tuli mieleen ja perjantaina sitten sain idean että kokeilenpa laittaa aprikoosipuuro Jeesuksen nettiin hakusanaksi. Huvittuneena menin koneelle, olin varma ettei yhtään osumaa tällaiselle haulle osu, mutta olin väärässä.
Eteeni aukesi aluelehtien sivustoja eri puolelta suomea ja yhteisenä piirteenä löysin kirjoitukset tv7 katsojien lisääntymisestä, että yhä useampi tulee näkemään näitä hengellisiä ohjelmia, itsekin katselen niitä netin kautta. Amerikkalainen evankelista, Steve Hill on myös auttanut tv7:ää. Hän on myös ollut hengellisissä kokouksissa suomessa. Hänen sukujuurensa on Nivalasta. Sitten keksin katsoa olisiko tv 7:llä esitetty lehdessä mainittu ohjelma, Elävä yhteys. Löytyihän sieltä arkistoista vuodelta 2007, osat: 019 ja 029 jossa Steve esiintyi vieraana.
Ensin katsoin osan 029, se sai minut kyyneliin ja oli aivan päässä huimaava tunne kun kuuntelin kuinka hän kertoi suomeen tulostaan ja lehtihaastattelusta ja osallistumisesta myös tv- ohjelmaan. Hän kertoi itkien että hänellä on viesti Jumalalta ja se hänen oli aivan pakko saada kertoa. Se viesti oli suomen kansalle, oli tulossa todella suuri herääminen suomessa. En olisi nähnyt tätä ohjelmaa joka liikutti minua suuresti jos en unessa olisi kuullut toistuvaa ääntä: - aprikoosipuuro Jeesus! Ja se että uteliaisuuteni auttoi minua todellisuudesta löytämään vastauksen. Herra oli antanut minulle hakusanan nettiin, hän
osoitti minulle ymmärtävänsä myös netin salat ja taas kerran tuli esiin hänen huumorintajunsa. Niin… se jäi vielä kertomatta että mitä tarkoitti sitten se aprikoosipuuro? No sitä että niissä lehdissä oli kerrottu kuntalaisille koululaisten ruokalistat sille viikolle ja siellä oli sitä aprikoosipuuroa!
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17

Re: Jumalalla On Huumoria

ViestiKirjoittaja sinetti » 10.05.2019 13:15

Kuva


Minulle nousi mieleeni tällainen hauska tilanne, joka kerrottiin edellisessä rukous hetkessä kotonamme. Eräs vieraistani keroi kuinka eräällä matkalla (en nyt muista maata), maassa jossa ei saanut julistaa evankeliumia eikä mitään kristillisyyttä, He veivät maahan valtavasti salaa Raamattuja, jäämättä koskaan kiinni ja kokoukset pidettiin jossain "maan alla". Sitten oli alettu pyyttää kastetta, että olisiko se mitenkään mahdollista? Olihan se tuossa maassa kiellettyä. He päättivät kuitenkin että kyllä sen täytyy onnistua. He menivät rannalle ja alkoivat kastaa halukkaita. Kohta joku tuli kysymään, mitä täällä tapahtuu? Mitä te teette? Ja he vastasivat tuohon viattomasti: "Me opetamme täällä uimaan". :D
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Avatar
sinetti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 05.05.2019 18:17


Paluu Muita sivustoja ja linkkejä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron